Η δύναμη των ευχών

391948_502867283077193_1433163056_n

Η πρωταρχική ευχή- βάση της πνευματικότητας 

Όταν ακούμε  πνευματικές διδασκαλίες, στοχαζόμαστε πάνω σ’αυτές και  τις εφαρμόζουμε στην πράξη, πρέπει κατ’ αρχάς να αναπτύσσουμε  ένα σωστό κίνητρο, δηλαδή να  ευχηθούμε να καλλιεργήσουμε τα μέσα για να εκπληρώσουμε το όφελος όλων των όντων. Αν δεν εδραιώσουμε μέσα μας αυτή την πρωταρχική ευχή, αυτό το αλτρουιστικό κίνητρο από την αρχή κιόλας του πνευματικού δρόμου, αυτό σημαίνει ότι θέλουμε να  ασκηθούμε μόνο για το δικό μας προσωπικό όφελος, ή για να έχουμε μια καλή μελλοντική επαναγέννηση, ή για την φήμη μας, ή ακόμη λόγω ζήλιας, υπερηφάνειας, κλπ.

Μπορούμε να έχουμε την εντύπωση ότι προφυλαγόμαστε από παρόμοιες τάσεις του νου, αλλά ακόμη κι αν έχουμε ένα σωστό κίνητρο στην αρχή ,  οι αρνητικές τάσεις και οι νοητικές συνήθειες βρίσκονται τόσο καλά ριζωμένες μέσα μας ,είναι τόσο δυνατές ,ώστε μπορούν να υπερισχύσουν κάθε  στιγμή . Γι’ αυτό είναι απαραίτητο, ξανά και ξανά , να ευχόμαστε για το καλό όλων των όντων, να επιβεβαιώνουμε  το αλτρουιστικό κίνητρο , να το αφήνουμε να μας διαπερνά εξολοκλήρου, μέχρι να γίνει μια απλή φυσική τάση.

Η  πνευματική  άσκηση μπορεί να φανεί πραγματικά απαραίτητη , μόνον αν κατανοήσουμε πλήρως την κατάσταση μέσα στην οποία βρισκόμαστε- ο κόσμος και τα όντα δεν διαθέτουν την ύπαρξη που τους αποδίδουμε. Ο κόσμος αυτός που βιώνουμε είναι παροδικός και ενέχει την καταστροφή του .Αργά ή γρήγορα θα εξαφανιστεί εντελώς. Εμείς οι ίδιοι, τα όντα που κατοικούμε στη γη , πρόκειται αν πεθάνουμε την μια ή την άλλη στιγμή. Από όλους όσους γνωρίζουμε , δεν θα υπάρχει κανείς μέσα σε 100 χρόνια από τώρα.

Με έναν πολύ λεπτοφυή τρόπο όλα τα πράγματα αλλάζουν, ο κόσμος , τα όντα, οι καταστάσεις…δεν υπάρχει τίποτα που να έχει  πραγματική διάρκεια, όλα αλλάζουν αδιάκοπα. Η κατανόηση αυτής της όψης της παροδικότητας θα μας οδηγήσει σε μια πιο ρευστή αντίληψη των φαινομένων.

Ο στοχασμός πάνω στην παροδικότητα, πάνω στην πολύτιμη ευκαιρία να έχουμε αυτή τη στιγμή μια ένα ανθρώπινη ύπαρξη κατάλληλη για πνευματική ανάπτυξη, η συνειδητοποίηση ότι η δυστυχία είναι σύμφυτη στον κόσμο που ζούμε και ότι οι θετικές πράξεις οδηγούν στην ευτυχία με τον ίδιο αλάνθαστο τρόπο που οι αρνητικές πράξεις οδηγούν στην δυστυχία, αποτελούν τις βάσεις για μια υγιή πνευματική πορεία.

Κατ ’αυτόν τον τρόπο αντιλαμβανόμαστε ότι η πνευματική άσκηση δεν είναι ένα βαρύ ή δύσκολο καθήκον, αλλά η φυσική συνέπεια  μιας αρμονικής  σχέσης με τον εαυτό μας , με τους άλλους και με τον κόσμο- η σχέση μας με ο, τι μας περιβάλλει γίνεται βαθιά πνευματική.

Η αφιέρωση της αρετής: από το μικρό στο μεγάλο

Όταν συσσωρεύουμε αρετή, είτε μέσω του διαλογισμού , είτε μέσα από την θετική καθημερινή δραστηριότητα, αν αφήσουμε αυτήν την αρετή όπως είναι, μένει πολύ περιορισμένη , πολύ σχετική και εύθραυστη . Με την πρώτη ευκαιρία που θα ξαναθυμώσουμε, για παράδειγμα,  όλη η ωφέλιμη δραστηριότητα καταστρέφεται. Μέσα στις Σούτρες (κείμενα με τους λόγους του Βούδα) αναφέρεται ότι μπορεί να συσσωρεύουμε αρετή στη διάρκεια αμέτρητων ζωών , αλλά αρκεί μια μοναδική στιγμή έντονου θυμού για να την καταστρέψει όλη.

Ακριβώς γι’ αυτό το λόγο είναι απαραίτητη η αφιέρωση. Δεν «κρατούμε» πλέον την προσωπική αρετή για μας , αλλά την  ενώνουμε με την αρετή όλων των όντων. Με αυτό τον τρόπο , η αρετή δεν μας «ανήκει» πλέον, κι αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε πλέον να την φθείρουμε με την αρνητικότητά μας.

Η  προσωπική αρετή που αφιερώνεται μοιάζει με μια σταγόνα νερού. Αν την αφήσουμε στον ήλιο , θα εξατμιστεί γρήγορα. Αν όμως αναμείξουμε την μικρή σταγόνα μας με τον ωκεανό, τότε θα πρέπει πρώτα να εξατμιστεί ολόκληρος ο ωκεανός , για να εξαφανιστεί η σταγόνα. Αυτή είναι η ιδέα της αφιέρωσης .Και χάρη σε αυτή, και η  παραμικρή θετική δραστηριότητα , όπως η απαγγελία προσευχών ή μάντρα (ιερών λέξεων), μπορεί να αποβεί ένα τεράστιο όφελος για μας και για τους άλλους.

Ευχές: πώς και γιατί; 

Ο, τι εμφανίζεται μέσα στον κόσμο, ο, τι εκδηλώνεται και ο, τι βιώνουμε, όλες οι εξωτερικές και οι εσωτερικές εκδηλώσεις , προέρχονται από  τον νου μας , δεν είναι παρά εκδηλώσεις του ίδιου μας του νου. Αυτό σημαίνει , ότι για να εμφανιστεί οποιοδήποτε φαινόμενο, θα πρέπει πρώτα να έχει «φυτευτεί» μέσα στον νου ο σπόρος, η δυνατότητα αυτού του φαινομένου να έχει εδραιωθεί μέσα στον νου. Όλα τα φαινόμενα γεννιούνται από μια πρόθεση. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που αναδύεται στο νου μια σκέψη, μια πρόθεση , είτε αυτή είναι θετική, είτε αρνητική, φυτεύεται ένας σπόρος, εγκαθίσταται ένα συγκεκριμένο δυναμικό.

Εδώ πρέπει να διευκρινίσουμε το εξής. Δυστυχώς , επειδή οι τάσεις μας είναι αυτές που είναι, όταν εκφράζουμε μια αρνητική ευχή(«κατάρα»),είναι πάντα πιο δυνατή από μια θετική ευχή, διότι τα συναισθήματα του θυμού, της ζήλιας , της υπερηφάνειας ,που κινητοποιούν την σκέψη αυτή , είναι γενικά πολύ δυνατά και βαθιά ριζωμένα μέσα μας. Γι’ αυτό ακριβώς χρειάζεται να αναπτύξουμε μεγάλη εγρήγορση όταν ευχόμαστε οτιδήποτε, διότι όταν κάνουμε μια αρνητική ευχή, δεν χρειάζεται να προσπαθήσουμε ιδιαίτερα για να την κάνουμε δυνατή!

Αντίθετα, όταν κάνουμε θετικές ευχές, πρόκειται για κάτι που δεν είναι προφανές για μας, και γι’αυτό πρέπει να βάλουμε ενέργεια και δύναμη. Όσο δυνατότερη είναι η πρόθεση που στηρίζει την ευχή, τόσο ισχυρότερος είναι ο σπόρος που φυτεύεται και τόσο αποτελεσματικότερος θα είναι ο καρπός.

Μπορούμε να αναρωτηθούμε “Πως μπορούν οι δικές μου ταπεινές ευχές να έχουν ένα οποιοδήποτε αποτέλεσμα στον κόσμο, στα όντα ή σε μένα τον ίδιο; “.Η  αντίθετα να σκεφτόμαστε «Προσοχή, έρχομαι εγώ για να κάνω ευχές και θα δείτε πως θα αλλάξουν όλα!».Υπάρχει πάντοτε η τάση να σκεφτόμαστε με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, να περνάμε από ένα συναίσθημα ανικανότητας σε μια καθαρή υπερηφάνεια και έχουμε δυσκολίες να βρούμε τη σωστή στάση, τη σωστή θεώρηση.

Για αν ξεπεράσουμε τα παραπάνω εμπόδια που φέρνει η εγωκεντρική αντίληψη για τις ευχές, είναι απαραίτητο να έχουμε ένα σημείο αναφοράς που να είναι αγνό .Η επιλογή του συμβόλου αυτού έχει να κάνει με το πνευματικό σύστημα αναφοράς που επιλέγει ο καθένας.

Στο Βουδισμό αυτό το σημείο αναφοράς είναι τα Τρία Πολύτιμα Πετράδια (δηλαδή ο Βούδας, το Ντάρμα-οι διδασκαλίες του και η Σάνγκα-η ιερή κοινότητα των ασκητών).Φανταζόμαστε ότι  τα Τρία Πολύτιμα Πετράδια ή  ο Λάμα (που τα ενσαρκώνει ), βρίσκονται πάνω από την κορυφή του κεφαλιού μας, πραγματικά παρόντα και λειτουργούν σαν «μάρτυρες» των ευχών που εκφράζονται. Εξασφαλίζεται κατ’ αυτό τον τρόπο η αγνότητα και η αυθεντικότητα των ευχών, ενώ ισχυροποιείται ταυτόχρονα η δύναμη και η αποτελεσματικότητά τους.

Το ίδιο αποτελεσματικό είναι να δίνονται οι ευχές μπροστά σε κάποιο ιερό σύμβολο, εν προκειμένω ένα άγαλμα του Βούδα ή μια Στούπα (σύμβολο της Φώτισης), διότι τα ιερά σύμβολα εκφράζουν σε υλικό επίπεδο την πλήρη αγνότητα .Το εγώ δεν μπορεί σ’ αυτήν την περίπτωση  να μας δημιουργήσει τις παγίδες της υπερηφάνειας, καθότι το αποτέλεσμα των ευχών δεν επαφίεται πλέον σ’ εμάς προσωπικά. Επιπλέον , μπορούμε να επικαλεστούμε την αρετή που έχουν συσσωρεύσει όλα τα όντα , σαν ενισχυτικό των ευχών μας: «Με την δύναμη όλων των τέλειων αρετών που υπάρχουν, είθε αυτή η προσευχή η δική μου και όλων των όντων, να πραγματοποιηθεί τέλεια».

Η αναφορά στο συλλογικό απόθεμα αρετής είναι εξαιρετικά επιβοηθητική, μιας και η αρετή αυτή υπάρχει εκεί διαθέσιμη και δεν χρειάζεται να την «επινοήσουμε» κατά κάποιο τρόπο.

Ποιος εύχεται; 

Αυτό που είναι καλό να κατανοήσουμε, είναι ότι δεν υφίσταται θέμα προσώπου, κάποιου εγώ που κάνει κάτι. Υπάρχει μόνον η διάσταση του φωτισμένου πνεύματος και, σε αυτή τη διάσταση, η αρετή όλων των όντων είναι πράγματι παρούσα και όλα είναι κάθε στιγμή διαθέσιμα για το καλό των όντων- πρόκειται λοιπόν για μια πλατιά διάσταση που δεν περιορίζεται σε ένα ατομικό εγώ. Άρα δεν εξαρτιέται από εμάς η επιτυχία ή αποτυχία των ευχών που έχουν διατυπωθεί με αυτό το ανοιχτό πνεύμα. Ο, τι  κι αν γίνει τελικά  σε αυτό το επίπεδο, θα είναι για το ανώτερο καλό.

Οι ευχές μας επιτρέπουν να ανοίξουμε τον νου μας σε κάθε περίσταση. Για παράδειγμα, βρισκόμαστε πολύ συχνά σε καθημερινές καταστάσεις, όπου είμαστε τελείως αδύναμοι ή ανίκανοι να βοηθήσουμε το πρόσωπο που βρίσκεται σε δυσκολία απέναντί μας. Άλλες φορές δεν υπάρχει καν η δυνατότητα να σχετιστούμε με έναν ισορροπημένο  τρόπο με την όλη κατάσταση ή με τους γύρω μας. Ακριβώς σε τέτοιες στιγμές πρέπει να καταφεύγουμε στην ευχή και να πούμε «Προς το παρόν δεν έχω την ικανότητα να βοηθήσω πραγματικά τους άλλους. Είθε να βρω γρήγορα τα μέσα να βοηθήσω αυτό το πρόσωπο και να εκπληρώσω το καλό των όντων!»

Παρόμοιες ευχές δεν είναι απλώς «νεκρό γράμμα».Είναι ένας σπόρος που μελλοντικά θα ωριμάσει  και θα δημιουργήσει τις αιτίες-συνθήκες , ώστε να αναπτυχθούν αληθινές πνευματικές ποιότητες – ιδιότητες .

Τι είδους ευχές;  

Αν επιθυμούμε να κάνουμε ευχές με έναν πιο τυπικό τρόπο, υπάρχει  πληθώρα επιλογών .Μπορούμε να επιλέξουμε , από όποιο πνευματικό σύστημα μας ταιριάζει, τις ευχές εκείνες με τις οποίες αισθανόμαστε πιο άνετα. Δεν υπάρχουν καλύτερες και  χειρότερες ευχές. Κάθε πρόσωπο έχει τις δικές του τάσεις, έτσι άλλοι θα κάνουν περισσότερες ευχές σχετικά με τον διαλογισμό, άλλοι θα εύχονται σχετικά με την καθημερινή  δραστηριότητα, άλλοι σχετικά με την πορεία τους μετά από αυτή τη ζωή, κοκ.

Κατά τον ίδιο τρόπο, σε όλα τα πνευματικά συστήματα συνήθως, υπάρχουν πολυάριθμα κείμενα, που περιέχουν παραλλαγές ευχών, έτσι δεν έχουμε παρά να διαλέξουμε  αυτές που θέλουμε να εντάξουμε σε μια καθημερινή άσκηση απαγγελίας. Το πιο σημαντικό όταν απαγγέλλουμε ευχές, είναι να το κάνουμε με ιδιαίτερη ενέργεια, να είμαστε σίγουροι για τις προθέσεις μας και συνειδητοί σε ο,τι λέμε. Δεν έχει σημασία αν οι ευχές λέγονται στη μητρική ή άλλη γλώσσα, από τη στιγμή που λέγονται συνειδητά και μέσα από την καρδιά μας.

Μια θιβετανική παροιμία λέει ότι οι ευχές πρέπει να λέγονται «μέσα από το βάθος της καρδιάς και το μεδούλι των κοκάλων μας»!

Η κανονικότητα με την οποία απαγγέλλονται οι ευχές , τους προσδίδει επίσης ένταση και αποτελεσματικότητα .Δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να αφιερώσουμε μια ολόκληρη ημέρα σε ευχές και μετά να μην ακολουθήσει τίποτα .Η συνέχεια είναι λέξη-κλειδί στην πνευματικότητα , κι αν  θέλουμε πραγματικά να αναπτύξουμε το δυναμικό μας σε αυτή την κατεύθυνση , θα πρέπει να μπούμε σταδιακά σε μια ροή ευχών και προσευχών, μια ροή καθημερινής άσκησης. Το ιδανικό θα ήταν αν απαγγέλλονται οι ευχές πρωί-βράδυ , μετά από τον διαλογισμό. Η ομαδική απαγγελία ευχών επιτείνει επιπλέον την δύναμή τους, όπως επίσης και η ομαδική προσευχή ή ο ομαδικός διαλογισμός.

Μέσα από αυτή την καθημερινή επανάληψη, υπάρχει όμως πάντοτε ο κίνδυνος να «χάσουμε» το νόημα των λεγομένων και να καταντήσει όλη η διαδικασία απλά μηχανική. Χωρίς να το αντιληφθούμε, μπορεί να  πάψουμε να σκεφτόμαστε τι λέμε, να έχουμε μάθει το κείμενο απ’ έξω και να το επαναλαμβάνουμε δίχως νόημα. Σε αυτό το σημείο χρειάζεται  εγρήγορση.Το πνεύμα του ζηλωτή αρχάριου θα πρέπει να διατηρείται ζωντανό και γεμάτο χαρά και ενθουσιασμό καθώς απαγγέλλει τις ευχές.

«Ο, τι αγαπούμε γεννιέται αδιάκοπα». Οι ευχές για την υγεία, την μακροζωία, την πνευματική ωρίμανση, οι ευχές για την Φώτιση δεν μπορούν παρά να  είναι πάντοτε ζωντανές!

Ευχές για αρρώστια η θάνατο

Μπορούμε να κάνουμε ευχές για κάποιο πρόσωπο που είναι άρρωστο ή έχει πεθάνει;

Πράγματι , μια ευχή μπορεί να αφορά ειδικά κάποια τέτοια περίπτωση, αλλά δεν θα πρέπει να συγχέουμε την επιθυμία μας για το καλό των άλλων με την προσκόλληση μας  σε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο. Πρόκειται για δυο τελείως διαφορετικά πράγματα. Έτσι, όταν κάνουμε ευχές που αφορούν ξεχωριστά κάποιον, θα πρέπει να τις κάνουμε με ένα ανοιχτό πνεύμα και να συμπεριλαμβάνουμε και όλα τα άλλα όντα σε αυτές τις ευχές.

Ευχόμαστε λοιπόν κάτι θετικό για ένα άτομο και για όλους τους άλλους ταυτόχρονα .Διαφορετικά η «στενή» μας οπτική αποδυναμώνει την ίδια την ευχή. Η διατήρηση αυτής της ιδέας του συνόλου των όντων που ωφελούνται από τις ευχές μας, και η μη διάκριση ανάμεσα σ’εμάς και τα άλλα όντα,  βοηθά στην καταπολέμηση της εγωκεντρικής αντίληψης , η οποία είναι, εκτός των άλλων , και το μεγαλύτερο εμπόδιο για την ίδια την εκπλήρωση των ευχών μας.

Η εγωκεντρική αυτή αντίληψη δημιουργεί την προσδοκία μιας συγκεκριμένης κατεύθυνσης-έκβασης για τα πράγματα , όποια θεωρούμε εμείς προσωπικά καλή στο σχετικό επίπεδο. Αν  λοιπόν ο άρρωστος συνέλθει, υπάρχει ο κίνδυνος να σκεφτούμε  «Χάρη στις ευχές μου έγινε αυτό!».

Οι  πνευματικές ευχές είναι όμως πάντα γενικές και πλατιές και συμπεριλαμβάνουν όλα τα όντα «Είθε ο τάδε και όλοι οι άλλοι να πραγματώσουν γρήγορα την αληθινή τους φύση, την Φώτιση».

Ευχές για τον εαυτό μας

Δεν θα πρέπει να είμαστε άπληστοι όταν ευχόμαστε υλικά πράγματα για τον εαυτό μας. Η απληστία είναι η αιτία μελλοντικής ένδειας , σε υλικό ή σε συναισθηματικό επίπεδο.

Στο πνευματικό όμως επίπεδο, τα πράγματα αντιστρέφονται και μπορούμε άφοβα, χωρίς δισταγμό, να εκφράζουμε έντονα την επιθυμία «εγώ και όλα τα όντα να απελευθερωθούμε από την δυστυχία και αν πραγματώσουμε την Φώτιση».

Παρόμοιες ευχές για την παγκόσμια ειρήνη, την αρμονική συμφιλίωση και την ευτυχία όλων των όντων, είναι πραγματικά πολύ ωφέλιμες, γιατί δημιουργούν τα μέσα – προϋποθέσεις πνευματικής ωρίμανσης και  αποτελούν αιτία της μελλοντικής ικανότητας να βοηθήσουμε πραγματικά τους άλλους.

Οι ευχές αλλάζουν το κάρμα;

Ζούμε στον ανθρώπινο κόσμο. Στην συγκεκριμένη συνθήκη ύπαρξης,  έχουμε την δυνατότητα να συναντήσουμε αυθεντικές πνευματικές διδασκαλίες και μεθόδους. Αυτές μας επιτρέπουν να κατανοήσουμε βαθιά την κατάστασή μας, η οποία μπορεί να συνοψιστεί  στα εξής.

Το σύνολο της εμπειρίας μας αποτελεί τον καρπό των προηγούμενων πράξεών μας (κάρμα) και ο τρόπος με τον οποίο λειτουργούμε στο παρόν, δημιουργεί τις αιτίες των μελλοντικών μας εμπειριών. Με βάση αυτήν την κατανόηση, μπορούμε σταδιακά να δώσουμε μια σωστή κατεύθυνση στην δραστηριότητά μας, στο επίπεδο του σώματος, του λόγου και του νου μας.

Η παραπάνω προσπάθεια να κινηθούμε «αντίθετα» από τις συνήθειες και τους διανοητικούς μηχανισμούς που κουβαλούμε μέχρι τώρα , γίνεται εφικτή μέσα από την μελέτη διδασκαλιών και τον διαλογισμό.Αν στην όλη αυτή διαδικασία ενσωματώσουμε και την δύναμη των ευχών, μπορούμε σιγά-σιγά να αλλάξουμε την «φορά του ανέμου» του κάρμα. Με αυτήν την έννοια , οι ευχές μπορούν να συνεισφέρουν στην μεταβολή του προσωπικού μας  κάρμα, και συνοδεύουν με άλλα λόγια, την εσωτερική μας μεταμόρφωση.

Θετική προβολή και αυτοθεραπεία

Υπάρχουν πολλές τεχνικές θετικής προβολής που έχουν δοκιμαστεί τις τελευταίες δεκαετίες από έναν σεβαστό αριθμό ατόμων, με αξιοσημείωτα αποτελέσματα στην αυτοθεραπεία. Στηρίζονται στην απλή διαπίστωση ότι ο καθένας από εμάς διαθέτει την  απαραίτητη ζωτική ενέργεια που χρειάζεται για  να  θεραπεύσει το σώμα του. Είναι η ίδια η ενέργεια της ζωής , που κατευθύνεται από τους σχηματισμούς των σκέψεών μας και την συγκέντρωσή μας. Μπορούμε σχηματικά να πούμε ότι όπου πάει η σκέψη μας, εκεί πάει και η ενέργειά μας. Γι’ αυτό, αν μάθουμε να χαλαρώνουμε τον νου και το σώμα μας, μπορούμε, κατευθύνοντας τη συγκέντρωσή μας στα διάφορα σημεία του σώματος ή σε διάφορους τομείς της ζωής μας, να παίξουμε έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην θεραπεία τους .

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν θεραπευτεί με την δύναμη της χαλάρωσης και της θετικής νοερής απεικόνισης .Πολλά νοσοκομεία στην Αμερική και στην Ευρώπη, χρησιμοποιούν εξάλλου αυτές τις μεθόδους , κυρίως σε περιπτώσεις καρκίνου και μεγάλου σωματικού πόνου. Μια θεωρία λέει ότι η χαλάρωση και οι ειρηνικές δονήσεις μέσα στο νου διεγείρουν την έκκριση των «φυσικών αναισθητικών» που ονομάζονται ενδορφίνες. Φαίνεται ότι πραγματικά έχουμε την δυνατότητα να ελέγξουμε τον πόνο μας και να κατευθύνουμε θεραπευτική ενέργεια στα μέρη του σώματος που πάσχουν.

Τεχνική θετικού οραματισμού 

Βρίσκουμε μια αναπαυτική θέση (είτε ξαπλωμένη είτε καθιστή)με την πλάτη ίσια. Αρχίζουμε να αναπνέουμε αργά και βαθιά. Αρχίζουμε να χαλαρώνουμε το σώμα , από τα δάκτυλα των ποδιών μέχρι το πάνω μέρος του κεφαλιού, συγκεντρώνοντας την προσοχή μας σε κάθε μέρος ξεχωριστά. Κατόπιν αρχίζουμε την διαδικασία του θετικού οραματισμού ως εξής.

1.Φανταζόμαστε ένα φως στο κέντρο του μετώπου.

2.Το φως αυτό απλώνεται και γεμίζει όλη την κρανιακή κοιλότητα

3.Το φως κατεβαίνει σιγά- σιγά στο σώμα

4.Το κατευθύνουμε στο όργανο ή σημείο που πάσχει

5.Αισθανόμαστε την ενέργεια να πηγαίνει εκεί και να θεραπεύει τελείως το πρόβλημα

6.Δεν φανταζόμαστε το πρόβλημα , αλλά την τέλεια λειτουργία του σώματος.

7.Φανταζόμαστε τον εαυτό μας χαρούμενο, υγιή, σε πλήρη αρμονία με τους γύρω.

8.Παραμένουμε σε αυτήν την ευχάριστη και χαλαρωμένη κατάσταση όσο περισσότερο μπορούμε.

Με την παραπάνω μέθοδο μπορούμε να βοηθήσουμε, εκτός από τον εαυτό μας , και τους άλλους που είναι άρρωστοι.

Καθημερινές ευκαιρίες για ευχές  

Κατά την διάρκεια της καθημερινής μας ζωής συναντούμε διάφορες ευκαιρίες για  να μετατρέψουμε την προσωπική εμπειρία σε πνευματική άσκηση, μέσω των αλτρουιστικών ευχών.

Για παράδειγμα,  μπορούμε να μετατρέψουμε τις μικρές χαρές μας σε άσκηση, αν σκεφτούμε απλά ότι δεν τις κρατάμε μόνο για τον εαυτό μας, αλλά ότι τις αφιερώνουμε για το καλό όλων των όντων. Με αυτό τον τρόπο το δυναμικό της ευτυχίας μας δεν χάνεται, αλλά αυξάνεται.

Όταν νοιώθουμε ευτυχισμένοι, μπορούμε να σκεφτούμε, «Είθε η ευτυχία να πλημμυρίσει ολόκληρο το σύμπαν». Μπορούμε ακόμη να διευρύνουμε αυτή τη σκέψη και να οραματιστούμε ότι με κάθε μας εκπνοή βγαίνει ένα λευκό φως που απλώνεται πάνω σε όλα τα όντα και τους χαρίζει την ευτυχία μας.

Όταν υποφέρουμε αντίθετα, μπορούμε να πάρουμε πάνω μας την δυστυχία όλων των άλλων και να πούμε,«Είθε να στερέψει ο ωκεανός της δυστυχίας των όντων».Σε αυτή τη περίπτωση μπορούμε να οραματιστούμε ότι εισπνέουμε ένα γκρίζο φως, με το οποίο παίρνουμε επάνω μας τις δυστυχίες των άλλων. Αν είμαστε άρρωστοι, ευχόμαστε «Είθε όλες οι αρρώστιες και οι πόνοι όλων των όντων να απορροφηθούν μέσα στη δική μου. Είθε να ελευθερωθούν όλοι οι άλλοι από τον πόνο».

Άλλες μικρές ευκαιρίες για παρόμοια πνευματική στάση, παρουσιάζονται σε κάθε περίσταση. Π.χ. όταν ανοίγουμε μια πόρτα, λέμε «Είθε να ανοίξει η πόρτα της βαθιάς αλήθειας».Όταν κλείνουμε μια πόρτα, «Είθε να κλείσει η πόρτα της άγνοιας».Όταν περπατούμε, «Είθε να προχωρήσω στο δρόμο της Φώτισης».Όταν ανεβαίνουμε μια σκάλα, «Είθε να ανέβω το μονοπάτι της απελευθέρωσης».Όταν συναντούμε έναν Δάσκαλο, «Είθε να ακολουθήσω έναν τέλειο Δάσκαλο», κοκ.

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΜΙΑ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ  ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ (Ρίτσαρντ Μπαχ)

Ας ευχηθούμε οι ευχές και οι επιθυμίες μας  να υπερβαίνουν το μικρό προσωπικό μας όφελος και να αγκαλιάζουν τον κόσμο ολόκληρο…

(Tο παραπάνω κείμενο έχει γραφτεί πριν δέκα περίπου χρόνια και βασίζεται σε παραδοσιακές βουδιστικές διδασκαλίες των Gendun Rinpoche, Bokar Rinpoche αλλά και του  αγαπημένου μου Ρόμπερτ Νατζέμυ…Τους ευχαριστώ για την έμπνευση και τη ζεστασιά των ευχών τους!)

Advertisements
Standard